Tillbaka från ödemarken..

Har varit på kurs i "Bättre Arbets Miljö" i tre dagar denna veckan.
Kom hem idag..

Det var en bra kurs, väldigt tung och lång, men bra.. har lärt mig väldigt mycket.
En av kursledarna visade sig, när jag ströpratade med honom vid middagsbordet, att han även jobbade som en coach åt chefer och folk som behvöer det.

Berättade lite om min livssituation i allmänhet, om hur jag gått från att ha vantrivts så grovt att jag knappt kunde sova på nätterna till att ha ett helt nytt liv, på bara ett år. Ja och självklart allt däremellan med tvekan om första kontakten med Skanska, ansökan, intervjun, glädjebeskedet, uppsägningen av gamla jobbet och flytten... samboendet och mitt alldeles egna krypin.. hela historien på ungefär 20 minuter (hur fan hann jag det?)

Han sa att jag tydligt visade tecken på att ha tagit tag i en livskris, och tack vare vänner klarat mig och faktiskt har ett bättre liv nu.

Jag kände faktiskt att jag för en gångs skull verkligen inte mådde bra när jag bodde i växjö, jobbet sög och jag hade ingen egentlig kontakt med folk där.. mer än kanske en handfull nära vänner.
Att ta ett stort steg som jag (efter MYCKET övertalning, må jag tillägga) gjorde är i sig en utveckling.
Tänk dig själv att stå där på ravinens kant och titta mot andra sidan, långt där borta, med den djupa ravinen mellan dig och ditt mål.
På sidan du står på är tryggheten, bostad, familj, vänner.. på andra sidan finns utveckling, ännu fler vänner och ett helt nytt liv.

Skulle Du hoppa?



Såhär i efterhand kan jag konstatera att det var ett bra beslut, jag ångrar ingenting.
Det enda dåliga, som jag ser det .. det är att mitt karriärmål har fått förändras lite, från att ha haft ambitionen att bli arbetsledare på Hallabro El (vilket väckte skratt och nerlåtande kommentarer då jag nämnde det på utvecklingssamtalen på hallabrallan), till att faktiskt vara arbetsledare, på ett av sveriges ledande byggföretag.
Vad ska jag nu ha för mål?
Ska man sikta ännu högre? Vad kommer då? PC? DC? .. vem vet :)


Kursen väckte många intressanta frågor hos mig, bland annat pratades det om grupper och skillnaden mellan chefer och ledare.
Det stod ganska klart för mig att min förra platschef verkligen inte passar på sin position (eller.. tja.. i torsdags ringde min förre arbetsledare och berättade att de gjort en omorganisering på hallaballen, dvs flyttat ner platschefen till Tingsrydsfilialen).

- Way to go!

.. fast kanske ett, ett och ett halvt år försent..


Nåja, inte min kopp te, men jag hoppas att det funkar bättre för dem i Växjö nu.. de som jobbar där är värda mer!



I helgen blir det ytterligare en utflykt för mig.
Lite klantigt att jag glömde min nescesär på hotellet i Bålsta bara.. MÅSTE ju ha den imorgon!


1 kommentarer:

  1. SvartSmurfen

    Bejbi, jag är stolt och glad för att fu gjort allt detta.
    För att du tagit dig dit du är och för att du orkar ta alla fighter du ställs inför... :)

    Samt för att jag får vara en del av dit nya liv. :)

    Du kan ta det mesta, de vet du!
    Å du, som någon vi båda vet vem de är skulle säga: "There's always a way!"

    Puss på!

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010