Beslutsångest.

.. som alla vet så är jag i akut behov av en ny dator.
Så, jag har spanat runt å hittat denna:

Intel Core 2 Duo E8400 på 3.0 ghz
2gb minne
500gb hd
ATI Radeon HD4850 512MB DDR3


Allt detta för 4995:-

Billigt tänkte jag och började kolla efter en bärbar med, för det känner jag att jag också är i behov av.

Hittade denna:

HP Pavilion dv2898
Intel Core 2 Duo T8100
2GB minne
250GB hd
14.1" TFT
GeForce 8400M GS 128mb
Vista HP

Detta för 7990kr.

Det vill säga, för 13100kr får jag två helt nya datorer som jag kommer få mycket användning för.
Men.. vad tycker ni?

Det är ju många som läser min blog, och nu vill jag ha er åsikt.
Vad tror ni?
Är det att ta i att köpa både och?


Kommentera!


4 kommentarer:

  1. Anonym

    Själv är jag mest för stationära datorer.. så jag skulle klart satsa på en sådan. men det beror ju helt klart på hur mkt du använder dig utav de båda ju. så det är svårt.. men jag skulle satsa på stationärt!

     
  2. Selma S

    1- Du kan få dom billigare, 2- Behöver du ens båda? Kan ju säga att min stationära har blivit ett blott minne i mitt liv sedan min Neger-HP landade i mitt knä. HAr du ens användning för en laptop, eller är ett ytterligare ett HA-begär?

     
  3. Patric

    användning å användning .. jag kan hitta på massor med anledningar :P

    Jag kommer behöva en dator "på fältet" .. särskiltl som jag kommer trappa upp mitt fotograferande ganska mycket.

    En stationär är bra att ha, särskillt som jag har väldigt mycket saker på väldigt många hårddiskar.

    Den datorn jag har nu kommer förmodligen klappa ihop inom kort, och jag kan behöva en som är kopplad till en riktig skärm (när jag får ordning på de här här hemma).

    Nåja.. fixa billigare åt mig dåh!
    Ni båda jobbar ju i datoraffär :)

     
  4. Anonym

    Klart du ska ha båda!
    Man klarar sig ju inte en kryssning utan en bra lapp! =)
    Och stationära är det bara att slänga in fler hårddiskar i om man skulle behöva, det är lite svårare i en lapp.
    Go for it!

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010