I can see my house from here!


.. jajamensan, den repliken fick jag faktiskt säga på riktigt idag!

Vaknade med en konstig känsla av att jag kanske borde ta med mig kameran, det skulle ju trots allt bli bra väder, och jag visste sen tidigare att det är bokat en helikoptertur för att ta kort på våra projekt på lindhagensgatan.. så.. jag tog självklart inte med mig den.
Men, när jag kom till jobbet så tog det inte mer än 2 timmar innan fotografen ringde och sa att jag skulle vara på Bromma flygplats kl 11.45 (eller bakom, rättare sagt).

Så.. väl framme och påpälsad med mössa och vantar så träffar jag fotografen Staffan.. helskön herre i sena 50årsåldern som verkar lite lätt förvirrad men ändå trevlig.
Vi sluter upp och träffar piloten Patrik som tar oss till den lilla röda.
Och det var den.. både liten och röd!!

Men .. efter liten snabb genomgång så var vi helt plötsligt i luften (visste ni föressten att helikoptrar måste taxa ut på landningsbanan på flygplatser?)

Så upp i luften (med öppna dörrar i 5 minusgrader) och fota..
Så efter några varv runt projekten så freebasade han lite, så det blev en snabb sightseeing över Stockholm.
Stockholm är verkligen en vacker stad!

Här är lite bilder ;)





2 kommentarer:

  1. Anonym

    I can see my house there too!

    ...åtminstone mitt nya :D
    Vilken rolig upplevelse för dig!

     
  2. SvartSmurfen

    Grymt häftigt! ^^
    *sjukt avis*

    Kul att det gick bra, jag kan tro att det pirrade i magen! ^^

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010