Lördagkvällen..

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/ung-kvinna-valdtagen-pa-storgatan(1152705).gm

Jag och tre till stod 20-30m från det där stället när det hände, och vi reagerade inte ens, förrens tjejen spran gråtandes till en taxi.
Tänk om hon sa till oss att hon blivit våldtagen .. då hade vi kunnat göra något åt de jävla asen.

Fy fan .. vi reagerade inte ens..
En av oss ville gå bort till dem när hon kom springandes, han anade det värsta, men jag tänkte att det kunde lika gärna vara att hon gjort slut med sin kille.
Sen var jag övertygad om att det stod fyra människor i den där dörren, och att en av dem hade en vit jacka (förmodligen tjejen) .. men när hon gick förbi så hade hon svarta kläder på sig.

Tänk om hon sagt något då ..

Men jag kan lämna ett vittnesmål, här och nu: Det var tre killar i 20-25års åldern, alla av utländsk härkomst.
Mer än så la jag inte märke till, kanske kläderna, mörka stora jackor med såndär fluff på luvan, mjukisbyxor.. fan att jag inte minns!

Tänk om ..


UPPDATERING:
**************************************************************
Nu är vittnesmålet lämnat iallafall.
Polisen ringde upp mig idag, och jag sa vad jag kom ihåg.

Intressant att jag fick styvt 300 besökare igår, men jag upptäckte att det är för att Smålandsposten länkar automatiskt till bloggar som skriver och länkar till en artikel.

Vet inte om det är bra eller dåligt för mig .. heh.


5 kommentarer:

  1. SvartSmurfen

    Usch vad hemskt!! *_*

     
  2. Anonym

    Heeeeelt fucked up! Ni borde tagit två gatustenar och krossat deras små könsorgan med dem. Jag förstår dock inte varför tjejen inte ropade på hjälp. Jag har ingen aning om vad som hände men om det verkligen var ett våldtäktsförsök så borde det ändå kännas ganska naturligt att ropa på hjälp. Håller man å andra sidan fast någon så att hon inte kan ropa något så borde det se suspekt nog för att någon ska misstänka något - så jävla öde är väl centrala växjö ändå inte på en lördagskväll. Tyvärr kan man heller inte utesluta att det är bara är en tjej som vill sätta dit någon kille av någon anledning. Att bli oskyldigt anklagad för våldtäkt kan nog nästa vara lika illa som att bli våldtagen. Även om man är bevisat oskyldig så är det en stämpel man får bära nära nog så länge man lever. Hon verkar dock inte känt igen någon av killarna så det är förmodligen tyvärr värre än bara ett svartsjukedrama. Fortfarande ganska märkligt att hon inte förmådde ropa på hjälp, men sen vet jag inte hur det gick till heller. Förhoppningsvis kan man ta lärdom och gå fram och kolla vad som händer nästa gång - bättre att kolla en gång extra än ingen alls.

    Så sent som förra veckan skedde ju också ett våldtäktsförsök vid Simhallen. Kastrera de jävla asen.

     
  3. Anonym

    Kontakta Polisen omgående!

    Man behöver era vittnesuppgifter snarast!

    /Erik

     
  4. Patric

    Erik

    Det är redan gjort..

     
  5. Anonym

    Det är alltid lätt o vara efterklok... Inget man kan göra i vissa tillfällen... Jag känner tjejen o har varit uppe o hälsat på henne... hon e inte sig sj men får hoppas att det inte blir värre skada än det redan gjort... En vacker dag får ja tag i dom...//Gizmo

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010