Resultatet av löneförhandlingen idag..

.. blev inte riktigt som jag väntade mig.

Blev riktigt besviken faktiskt.. lönesamtal?!
Det var mer än envägskommunikation.. men jag blev förvarnad!

Har nog aldrig fått en såhär låg höjning.. om man ens kan kalla det det!
Och jag skiter i om man inte bör blogga om sånthär, men jag gör det ändå, vi på kontoret blev ALLA lika missnöjda.

Så det blir till att kontakta facket tror jag..

Var även med om årets snabbaste klippning, det tog MAX 9 minuter .. haha. Skadat!


3 kommentarer:

  1. Anonym

    du måste lära dig skillnaden:

    Löneförhandling = Du förhandlar om din lön och ni kommer fram till ett gemensamt beslut. Detta görs bara en endaste gång, och det är när anställningsavtalet skall skrivas på.

    Lönesamtal = Det är när Chefen talar om för dig hur mycket högre lön du ska få.. om du nu alls ska få nån högre lön.

     
  2. Selma S

    Ehh va glad att du inte blev varslad din jävel!

     
  3. Anonym

    Min chef kallar det för löneförhandling när det egentligen bara är lönesamtal. Jag jobbar hellre än att jag lyssnar på hans usla ursäkter om varför jag fick så lite. Var inte ens med på förra samtalet. Får ju liksom veta vad jag får den 25:e senast så.. Värdelöst.

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010