"Check oil level!"


Jo, det meddelandet dök upp i infodisplayen på bilen idag när jag körde hem från Skavsta (där jag lämnat av fyra vänner som skulle på överaskningsfest).

Å .. ja .. erhm .. jag är ju totalt nollställd vad allt som har med bilar att göra, så i panik så kör jag till närmaste mack och börjar läsa instruktionsboken (eller instruktionsbibeln som det nästan kändes som..)

"Tack för att du köpte en Honda, du kommer inte att ångra dig!"
Nähä.. kul att veta liksom!


Iallafall .. tydligen så måste man kolla oljan lite då å då i bilar, haha.. har fan glömt göra det i min, eller.. nån gång kollade jag och då var det ju bra, å det var ju inte så längesen.. eller?

Iallfall .. sen skulle man ge sig ut att leta rätt på en olja som skulle vara rätt med.
Och iomed att man ska köpa korv och läsk i dagens bensinmackar så .. erhm .. ja .. de vart inte direkt behjälpliga!
Då blev det att ta skammen vid hornen och ringa min styvfader Micke.

Efter att han slutat skratta så sa han att det säkert står i instruktionsboken vilken olja man ska ha.. och det gjorde det med.. efter typ 200 sidhänvisningar!

Men, det blev påfyllt iallafall, med en olja jag faktiskt hittade i bagaget på bilen (tydligen hade jag iallafall varit så förutseende att jag köpt olja, kan ha varit till förra bilen som drack olja som en annan dricker chokladmjölk typ). Total 5W40 .. den ni!

Så nu är min bil en klad snel hest igen! iiihhhhghhiiii .. kloppetikloppeti!

Ikväll blir det grillat i Flemmingsberg, kom å joina vettja, ring mig! :)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010