Årskrönikan, del 1 av 12

YES!
SOM ni har väntat, ja på min årskrönika alltså!

Eftersom det varit ett fruktansvärt händelserikt år för mig så kommer jag dela upp den i 12 delar, en för varje månad (DOH?!) och publicera en del i veckan nu framöver.
Det kommer bli mycket bilder blandat med lite kul texter.

Jag har dock inte heller hunnit skriva klart allt (är faktiskt bara på April .. hehe) så nu sätter jag även lite press på mig själv.

Så.. håll i er, här kommer första delen!




Januari
Jag vaknade upp med en sprängande huvudvärk, vad fan drack jag igår egentligen?
Eller.. frågan är snarare hur mycket jag drack.
Vi hade varit på nyårsmiddag hos Adde och Frida, det hade börjats tidigt med att laga mat, ett glas skumpa hit och dit, ja hos Adde finns det aldrig tillfälle att inte dricka skumpa egentligen, så han och jag förberedde middagen.
Sen anslöt fler och fler och glasen blev tommare å tommare.. eller fullare och fullare, för det tog liksom aldrig slut i dem.

Efter middagen så kilade vi vidare till Mico´s kontor vid slussen där vi skulle kolla fyrverkerier.
Sen, vidare till München, och där börjar mitt minne svika mig lite.
Tur jag hade kameran med mig!

Nyårsmiddag hos Adde och Frida











Det kanske blev lite mer där inne och .. lite hångel å så.. eller rättare sagt .. MYCKET hångel haha.. vi räknade det och det blev ganska många .. haha, ja det är tur man inte hade flickvän då ;).

Nyårsafton på Münchenbryggeriet








Men jag var inte ensam.. eller hur ;)
Hursomhelst så bestämde jag och min kombo oss för att ta en vit månad.


Två dagar efter nyår så var det dags för mig att ha min första dag på jobbet.
Redan vid ingången sattes standarden: ”Men du ska ju inte komma förrens på måndag, vad gör du här?!”
Efter att ha förklarat för tjejen som öppnade varför jag var där så släpptes jag in och blev visad till mitt lilla kontor.
Det var en fantastisk första vecka, jag insåg ganska snabbt att jag skulle trivas när jag väl träffat alla där. Jag menar, det finns ju allt på det där kontoret: ungdom, galningar och gamlingar ;)
Men mer om det senare.

I och med det nya året så drog jag strax innan nyår även igång sidan som nu är synonymt med mitt alter-ego: Bejbi.se
Såhär i efterhand kunde jag knappast ana att bara ett år efter lanseringen så har den växt till en av sveriges främsta edm-klubb-bildsidor :).

Eftersom jag hade en vit månad så försökte jag inte dra ner på festandet, snarare tvärt om.
Det blev en weekend i Växjö, födelsedagsfest i Tyresö, söder-fest i Solna och en halvlyckad MondayBar fest på en söndag. Den var inte misslyckad, men att kalla något för T-Dance och inte ens servera te, de är lite dåligt.
Så vi avslutade festen genom att stå ett litet gäng utanför 7 eleven och äta muffins å dricka te.

MondayBar Trettondagstrance






Marias Födelsedagsfest






Mondaybar T-dance





En annan kul sak med festen är att samtliga tre tjejer som för tillfället var intresserade av mig var där, och ingen av dem visste om varandras gemensamma nämnare. Mihihihi..
And little did I know!

Mitt kombo-boende funkade över alla förväntningar, vi lärde oss efter ett tag att leva sida vid sida på våra egna sätt, utan att störa hemfriden för mycket.


5 kommentarer:

  1. ex-kombo

    Det låter ju som om vi knappt pratade med varandra... sååå var det ju inte!
    :-|

     
  2. SvartSmurfen

    Äntligen kommer den! ^^

    Spännande läsning framöver då... =)

    *sätter sig ner och väntar på februari*

     
  3. Patric

    Hahaha.. neeej så illa var det inte. Jag kommer utveckla kombo-relationen senare. . haha.


    HElen, jag misstänker att du är sugen på att läsa just februari :P

     
  4. Mary

    Kul att jag kom med på ett hörn :) Det tackar jag för :)

     
  5. SvartSmurfen

    Vännen, jag är rätt intresserad av hela året .. faktiskt...

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010