Årskrönikan del 2 av 12 - Februari 2008

(Nytt för denna månad är att jag har länkat till bloginlägg då jag skrivit om händelsen)

En hel månad avklarad i Stockholm och min vita månad var över, något som firades med en jäkligt kall Grolsh, mmh.. minns smaken på den än idag!



Dagen efter var det dags för Piratfest.. Sprang runt på hela söder och letade kläder jag skulle använda, men hittade inget alls.. typiskt va?
På festen så var alla utklädda till pirater och piratinnor. Ett och annat skelett var det där med!
Kul fest, om än lite mycket dricka (eller var det bara jag som var ovan ;))
Bäst var ändå när vi tog en taxi hem till söder och skulle släppa av Fresa på Gullmarsplan.

Klockan var fem på morgonen.
Tänk dig nu att du sitter i busskuren och fryser.. sen dyker det upp en taxi-minibuss som tvärstannar med skrikande däck, dörren öppnas på sidan och ut ramlar en liten pirat.
Bilen drar iväg med en rivstart men stannar nästan direkt, dörren öppnas igen och innifrån hörs någon skrika: Fresa, du glömde din väska! För att sedan kasta ut en väska och sen försvinna in i februarinatten..
Så var det .. fast från vår synvinkel i bilen.. och det var JÄVLIGT kul därifrån!

Fresa, Maria och Jag


Lars


Gisela



Februari var också månaden jag lärde mig att inte lita på en GPS.

Vid tre tillfällen den månaden så svek en GPS mig, en av gångerna blev det dyrt! :P

Första tillfället:
Jag skulle till Solvalla med jobbet på nån såndär regionsträff.
Knappade in adressen på GPS:en och körde .. och kom heeeeeeelt fel.
Å inte vann jag på hestarna heller!

Andra helgen i februari så var jag på en av de häftigaste festerna jag någonsin varit på, i Finland dessutom! (När jag skulle till hamnen så svek gps:en mig andra gången).
Vi var ett litet gäng som bokat biljetter till Pacifique, som är
en trevlig fest i ett badhus, eller … äventyrsbad är det snarare.

Gis äter Cocktailbär


Niklas och Jag


Jag och Adde åker hiss


Känslan av att gå in på stället var nästan obeskrivbar. Vi hade införskaffat oss badbyxor av senaste snittet (Speedos) och var laddade för något utöver det vanliga, men vi visste inte vad som väntade.

Toumas, Jag, Jarkko, Alex, Markus och Gisela


När jag kommer in på ”arenan” så ser jag massor med glada clubbers i bikini och badbyxor.
Folk sitter i bubbelpooler, står i knähögt vatten och dansar, åker vattenrushbana där det spelas hardtrance. Fantastisk känsla!
Vi kom dit redan vid 19.30-tiden och gick inte förrens det stängde kl.2.
Bäst var ändå när Super8 & Tab spelade i ”Grottan”, både musikmässigt och upplevelsemässigt.
Sen rundade Proteus av i sann Proteusanda.
Det var iofs rätt häftigt på mainpool area, där kombinationen bra musik, knähögt vatten och fulla finnar gjorde att folk började skvätta vatten på varandra.

Bild från www.sessions2.com


Fler bilder hittar du här!

Känslan var obeskrivbar!

Efter att ha jobbat ytterligare några dagar så var det dags för ett nytt äventyr: min första skidresa!
På jobbet hade de som tradition att åka till Åre på ”konferens” och för lite teamaktiviteter som badtunna, snöskoter och afterski!

Jag, Lina och Gustav


Rickard, Björn och Gisela



Jag schteker



Jag kan inte beskriva träningsvärken jag hade efter den resan, den höll i i nästan två veckor!
Men jag hade kul, förutom det att några lurade upp mig i toppen efter bara en dags åkande.. så jag fick ta liften ner.

Sen, då tredje gången en GPS svek mig var när vi var på Trance Energy i Holland.
Det blev en blöt helg, och jag ”träffade” tjejen som jag sen blev tillsammans med, Helén.
Vi hade ju självklart setts tidigare, men vi bestämde oss för att köra på då efter den helgen.
Av en ren slump så fick vi till och med dela säng med varandra på hotellet (efter måååånga långa minuter då hon fick vänta utanför hotellrummet för att jag somnat .. hahhahaa).











Denna låten spelades om och om igen i hotellrummet när Helén försökte få tag i mig..

Själva festen var väl.. ja okej, jag erkänner, jag var full.. men jag har små minnen iallafall!
Och jag spelade faktiskt in med mobilen, då måste jag ju ha varit där iallafall :P

Det intressantaste med resan var dock hemresan.
Alla var trötta och sletna och jag hade fått äran att köra hem ekipaget.
Vi slog följe med bilen framför som hade GPS som de ställt in på slutdestinationen, trodde vi.

Efter ett jäkla tag så kom vi fram till flygplatsen .. FEL flygplats!
Någon hade valt fel flygplats på gpsen, så istället för Weeze i Düsseldorf, så blev det Düsseldorf international airport.
Så, full fräs tillbaka för att försöka hinna innan check-innen stängde.
Vi kom fram 3 minuter för sent.. då hade vi ändå tagit oss 9 mil på 26 minuter.. erhm.

Så det blev att spendera kvällen med att leta flyg hem, vi hittade ett och kom hem runt 10 tiden på dagen efter.

Helén å Kambiz


Joel och Terre


Lägg märke till hur mycket folk de är i terminalen - NOT!


Planet hem - Trodde vi!



1 kommentarer:

  1. SvartSmurfen

    det var en händelserik månad minsann.

    Å att bro på fel som hände under hollandsresan .. vill minnas att det råka komma ett sms till lite fel telefon på hemresan med.
    Syster som syster lixom. ;)

    *sätter sig i ett hörn och väntar på nästa månad*

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010