Såhär har jag roat mig idag..

Jag plockade isär min gamle Ixus v2 idag för att få den att funka efter det ökända E18-felet (som beror på att linsen går över ett visst läge och vägrar starta sen).

Dessvärre så lyckades jag klanta mig i sista sekund, så jag fixade till min gamle Ixus 500 också, utan att ha sönder den! :)

my old Ixus, dismantled and working
Här är v2:an när den fortfarande funkar, notera mitt pekfinger där.. juuuust där borde jag inte ha haft fingret, vet jag nu ;)

Ixus dismantled, non working..
Såhär såg den ut när jag nästan fått ihop allt..

My old Ixus 500, working after E18 error.
Här är 500:an, efter att jag fått igång den och moddat den med ett Nikonobjektiv, yaaaay! :)

yeah baby!

Ixus 500 wide angle..
Såhär blev resultatet, hade det varit utan min moddning hade bilden varit beskuren nånstans runt mitt huvud. Tror jag tjänade ungefär 10mm på detta :)

Taken with my Ixus v2..
Sista bilden tagen med v2:an innan den dog .. aja.. den var på mig iallafall ;)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010