Sanningsägner..

Något som jag har funderat på i hela mitt liv är hur det här med tittarsiffror funkar.

Som om det skulle finnas en apparat i en viss mängd hem som kollar vem som kollar på vad.
Idag blev jag överbevisad om att det verkligen finns..

Eller, det började igår egentligen!



Ovanför här är två bilder, en på uppringaren och en på själva lådan.
A betyder att det är den personen som kollar just nu.. styrs via en fjärrkontroll.

Intressant!

Men .. hur gör man om man sitter hela familjen vid tvn? Eller en myskväll framför tv:n?

Jag känner iallafall att jag har vuxit som människa efter detta, jag är överbevisad!


2 kommentarer:

  1. Anonym

    rent teoretiskt sett går det till så att runt 1200 utvalda familjer runt om i landet kollas av varje dag vad de kollar på, detta slås sedan ut på alla 9 000 000 i landet...

     
  2. Patric

    Eftersom det var en anonym kommentar så räknas den inte ..


    you loose! :P

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010