Latte och ammande mammor



Jag vet inte när eller hur det blev accepterat att mammor hänger ut sitt bröst på caféer, restauranger eller i andra publika sammanhang. Jag vet bara att jag tycker det är oacceptabelt!
För några dagar sen satt jag och fikade med en vän på coffeehouse i skrapan. Vi satt å pratade å hade trevligt då jag plötsligt ser i ögonvrån, på högersidan om min vän, att en mamma helt obekymrat plockar fram sitt bröst och börjar ammar sitt barn.
W T F ? !


Jag tappade koncentrationen på samtalet och blev illamående och äcklad.
Hur fan kan sånt tillåtas på ställen där vi vanliga äter?
Men av någon anledning är det helt accepterat att de får göra så!
Det är helt sjukt.. det är som om jag skulle gå runt på stan utan något på överkroppen och förvänta mig att det är okej att gå in på en restaurang sån.
Skulle inte tro det va?!



Nej fy fan.. Skärpning mammor!
Ni kan väl gå nånannanstans och göra det där!
Eller iallafall skyla er bättre om ni nu tvunget måste göra det offentligt!

Det finns ju skitbra kläder för just sånt.. och jag tror inte jag vet en enda kvinna som INTE vill köpa kläder.

Nästan så jag är sugen på att slita av mig på överkroppen nästa gång jag ser det och säga till mitt försvar att det tydligen var okej att vara där barbystad.

Och ja, jag vart tvungen att stänga av "safe search" när jag googlade bilderna .. ett tips till er som skriver något med breastfeeding och just stänger av "safe search": var beredda på att få se skumma saker.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010