Hemresa och lite kultur!

Waiting ..
Det började bra iallafall .. min resa från Alvesta till Stockholm tidigare idag.
Strålande väder, ett tidigt tåg och massa bra musik på mobilen..

Sen kom beskedet, tåget var 30 minuter försenat på grund av en olycka i Eslöv.
Wiiiiee..
Sen blev det ytterligare 20 minuter skjutet, sen 15 igen osv osv.. tillslut kom de där jävla tåget, nästan 2 timmar för sent.
Det var dock något annorlunda med det.. det såg ut som ett Tyskt tåg..


Men det var rätt okej ändå.
Jag hade fått Kupé som jag delade med 5 andra i åldrarna 20 till 30 ungefär.
Hann inte mer än lämna Alvesta innan jag höjde volymen i lurarna och öppnade boken jag tänkt läsa (Paulo Coelho - 11 minuter).
Jag kom tre kapitel sen fastnade jag i tjuvlyssnandet av det som hände i kupén.
De hade livliga samtal och blandade in mig och .. ja . det var riktigt kul.
Som att hänga på ett chatrum, fast .. på riktigt.
Ingen kände varann sen tidigare, och alla var rå-svenskar.. (anledningen till att jag skriver det är att svenskar brukar inte vara såna, är det en tom buss så när som på en plats längst fram så ska personen som gå på ändå sätta sig så långt bort som möjligt, att ta kontakt med någon är ju strängt förbjudet!)

Iiiiiallafall så satt vi där, och vips så var vi i Norrköping där en skulle gå av.
Men vi fortsatte diskutera och vara livliga hela vägen upp till Stockholm.

Oväntat och sanslöst kul! Mer sånt!


Sen när jag kom hem så upptäckte jag att jag nynnade på Brainpool - Bandstarter som jag kände att jag var tvunget att lägga upp på Facebook.
Sen snöade jag iväg på "liknande klipp" och efter lite triggning av Niko så hittade jag Fucking Åmål på youtube, HELA FILMEN!

Så .. den ska jag se nu tänkte jag (har iofs kommit en bit redan.. hehe)

I allmänhetens tjänst så lägger jag den även här på bloggen:



Vassegooood!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010