På tuben..

Ikväll när jag åkte tuben så inträffade något som fick mig att tänka till lite.

Reglerna för att åka tunnelbana i stockholm är inte skrivna i sten, men de innefattar inte att ta kontakt på något plan med de som åker.

Ikväll så kom en man i smutsiga kläder, luktade gammal fylla och pratade högt i en mobiltelefon.
Jag satt vid dubbelsätet som är närmast en utgång vänd mot utgången.
Han ställde sig vid dörrarna och pratade högt och vilt i sin mobil.
Jag blev lite nyfiken och kollade upp, och upptäckte då att han inte hade någon mobil, utan höll handen knuten vid örat så det skulle se ut som om han höll i en.
Jag hajjade till och kollade runt mig.
I hela vagnen satt folk och pratade i sina mobiler..

Efter en stund hade han pratat klart och "la på".
Sen sa han något ohörligt och gick ut och vidare.

Är det så att vi "vanliga" blivit så osociala att till och med a-lagarna driver med oss?
- Tänkvärt!


(Ska tillägga att jag faktiskt satt och lyssnade på musik under tiden som allt detta hände och tunnelbanevagnen var halvfull, dvs en person på varannan plats per bänkrad).


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010