Foto foto foto...

Idag dök det upp ytterligare intressenter till att anlita mig, kostnadsförslag och uppdragsbeskrivning är lämnad nu iallafall.
Får jag detta så är månadslönen säkrad!

Så nu är frågan .. om man tjänar tillräckligt för att klara sig på det, räknas det som ett jobb då, eller är det bara en fix idé man har?
Jag är förbannad på folk som inte tror på mig, som inte står bakom mina beslut och som säger att det jag gör bara är en fix idé.. att jag borde kamma till mig och skaffa ett "riktigt jobb".

Men vadå .. jag har kommit på ett sätt att ta betalt för något jag är jävligt bra på.. låt det bara vara så.
Jag kommer inte bli nån miljonär på det, men jag kan betala hyran med det, och det är det som är huvudsaken.

För vad hade Ni valt? A-kassa, eller en lön som är ungefär lika mycket?
Vad ser bäst ut när man kollar på det med lupp?

A-kassa?
Lön?

Just det ..



Ni undrar kanske vad jag haft för mig i helgen?
Jag har fotat Einstein och boffat godis och pizza med Nisse.
I samband med Einstein så lyckades vi även registrera adressen vi haft ögonen på sen i höstas. Det innebär att vårt projekt kommer närmare och närmare en offentlig start.

DET kommer bli AWESOME, det vågar jag nästan lova!


3 kommentarer:

  1. oljo

    Öhm...?
    Vem är så korkad att den inte tycker att profesionell fotograf är ett yrke!? Finns hyggligt många fotografer som börjat som du och dessutom lyckats!
    I say go for it! Go for it hard!

     
  2. SvartSmurfen

    Jag tycker du gör HELT rätt i att du står på dig!

    Du är bra på de du gör, så länge du mår bra av det, utvecklas och går framåt och uppåt av det så ska du fortsätta...

    Och anser du att det är ditt jobb, du klarar dig på de pengar du får ihop .. ja då ÄR de ditt jobb, ditt yrke och då är det väl de bästa jobb du kan ha?

    Stå på dig vännen, lyssna på ditt hjärta och aggera efter de! ^^

     
  3. Anonym

    Hej!
    Läste din blogg som jag hittade när jag sökte efter ett recept på kolasås. "Googlade" ordet och fann bl.a. din blogg. Tog del av de senaste inläggen och jag hade nog varit lite mer taktisk. Du nämner A-kassan så jag förmodar att du har fått lämna ditt jobb som så många andra det senaste året. Varför inte utnyttja det du har rätt till, om du nu inte har valt att inte betela in till A-kassan förstås? Jag skulle använt A-kassan och under tiden som jag hade marknadsfört mitt bolag. Försökt undersöka vilken övrig hjälp som finns i form av starta eget bidrag från Almi t.ex. Kanske möjligheten om det finns någon som skulle kunna tänka sig att investera i ditt bolag, vänner, bekanta, familj, sponsring ja det finns många möjligheter. Många bäckar små som det heter. Samtidigt skulle jag försökt utnyttja hjälpen till utb. i företagande och sälj. För en sak är säker ska du driva ett företag måste du kunna sälja din produkt som i ditt fall är dina tjänster i form av fotografering. Då hade du vunnit lite tid och när pengarna från A-kassan som du ratar tagit slut, då gått live med bolaget. Då hade du vunnit 8-9 månader i tid som är väldigt mycket när ett bolag ska startas upp. Nu vet jag inte vad du har för fasta kostnader eller ekonomiska resurser i övrigt det är möjligt att du har så du klarar dig ändå?
    Men det är så vitala saker så jag räknar med att du har sett över dessa och har en plan för hur du ska klara dig de månader som intäkterna från ditt företag inte täcker kostnaderna.
    Det är dock positivt att du har självförtroende, du skriver ju att du är citat; jävligt bra på det du gör. Det är en bra början sedan är det bara hårt arbete som gäller. Du är inte ensam och det gäller att slåss om jobben.

    Kocken

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010