Veckan

Den gångna veckan har varit händelserik, minst sagt!

Nu när jag landat lite efter allt som hänt så tänkte jag att jag kunde skriva lite om det.

Det började förra veckan med att jag såg på facebook att en kompis fått jobb, och att nån frågat vart det var.
Hon hade då svarat att det var på ett installationsföretag och då skrev jag till henne att jag var ju gammal installatör och söker jobb.

Hon bad mig skicka mitt cv till henne så hon kunde vidarebefodra det.
.. vilket hon också gjorde.
Hon sålde även in mig som fotograf (för det är det hon lärt känna mig som) .. vilket gjorde att jag fick komma på ett möte.

På mötet öppnade chefen med följande mening: "Vi har hört att du är en grym fotograf, men även att du har jobbat som elektriker.. men vi tar fotogrejen först!"

Så gick vi igenom vad som ska fotas osv och sen så började vi prata om vad de håller på med där.
Jag måste säga att det lät väldigt lockande.. och det låter som en fantastiskt passande tjänst för mig. Deras största krav är att man gör ett snyggt jobb, och .. ja .. att vara analt nogrann är ju lite mitt kännetecken när jag var på Hallabro!
Inga fingeravtryck i taken här inte!

Jag kom dit dagen efter och började med fotandet (90 produktbilder på en dag :|) och vi pratade mer.

Det som hände här var att de vill lära känna mig som person innan de tar något beslut om att anställa mig.
Men, eftersom jag har att göra ett tag med fotandet så kommer de få gott om tid till det .. hehe.
Och jag slapp det värsta, anställningsintervjuer där de frågar vad man är för färg och vad ens sämsta sidor har för inverkan på företagets sammanhållning.

Ja, de frågorna har kommit upp på intervjuer.. tänkte jag skulle skriva klart ett kommande blogginlägg om det där såsmåningom.. det är helt sjukt vad de har för knäppa frågor ibland.

Iallafall .. jag ska vara med på måndagsmötet nu på måndag och kommer få göra lite provjobb under kommande veckan.



Men jag ropar inte hej än, inte förrens ett kontrakt är skrivet .. men jag måste säga att det ser onekligen bra ut!

O allt detta hände under en vecka .. fantastiskt!


2 kommentarer:

  1. SvartSmurfen

    Saa ju att de skulle låtsna tillslut... ;)

     
  2. Zandra

    Ja det verkar vara väldigt olika vad folk tycker om Alice. Vi var 7 pers som var och såg den, men bara en var helnöjd.
    Där emot var en väns mamma just och såg den och var helt lyrisk, och även en vän till mig som börjar närma sig 30 älskade den.

    Kanske är en generationsfråga ;) Hehehe

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010