Ett dygn i Finland

För två månader sen skrev jag på min status på facebook att jag var sugen på en helhelg med början på MondayBar XL i Stockholm och sen Club Pinky i Åbo.
Dvs fest i stockholm, sen morgonbåten till Åbo och party där, morgonbåten tillbaka och sen hemma igen.

Sagt o gjort.. 3 dagar innan det skulle ske så var vi fyra tappra personer.
Dock hade jag och Helén inte bokat nån båt, vi trodde på fullaste allvar att vi skulle kunna hitta plats på Silja, men tji fick vi!

Aleks och Niklas åkte Silja Europa .. med klass!

Vi fick istället ta Viking Line´s Isabella över .. i en Q2-hytt. Den var .. liten .. visade det sig.

Men vi börjar med MondayBarfesten.
Förfest/avskedsfest för Joel i Solna, stackarn har ju fått ett toppjobb i Norge och ska vara där "ett tag" .. :)
Vi var väl en sissådär 25 pers i hans lägenhet .. det var kul!
Tequilashotsen kanske var lite uncalled for dock.. men de slank ner de med!

Sen, off till festen, som var helt okej..

Efter festen så blev det en snabbis hem till mig, äta lite och sen Taxi till Viking-terminalen.. vi var dock lite tidiga så vi fick lyssna på en full killes livsöde. Eller kille, han var mer i 45-50års åldern.

P1060146
(Jag och Helén utanför Viking-terminalen kl 5 på morgonen)

Efter att ha hört på hans dravlande i 1½ timme så fick vi äntligen gå på båten.
Kolla noga på bilden .. ser ni hur skabbig båten är?

P1060147
(Ombordstigning)

Väl inne i båten så börjar vi leta efter vår hytt.

Q2

Det är alltså under bildäck .. i en hyttkategori som får tankarna till en arrest .. ungefär.

DSC_6523
(Vår stora hytt)

Kolla noga .. den är lika bred som sängarna är långa, och resten är typ 1 meter fri yta. YAY!
Och toa fanns ingen heller ..

Nåja, vi skulle ju bara sova där, och det var rätt lugnt på båten så vi hade de offentliga badrummen för oss själva typ.

Så vi sover till 12-tiden och går upp och äter.
Maten var .. över förväntan!
Nu tog vi ju iofs bara köttbullar, men fan .. de gick ju ner de med!

DSC_6517
(mat)

När vi kom fram till Åbo stod Aleks och Niklas och väntade på oss.
Vi tog ett moget och gemensamt beslut att äta på Hesburger inne i stan.
Några av oss ville gå in .. några övertalade oss att ta taxi.

Det var ett bra drag. Det var nämnligen rätt långt mellan hamnen och stadskärnan. :P

Efter att ha slukat varsin Hesburger så ringer vi vår vän Jarkko (som även åkte samma båt över som Aleks och Niklas) och kollar läget.
Han hade fullt upp med styrning inför festen så vi sätter oss på ett Café, eller café, det var mer som ett köpcentrum med en skön loungedel där man kunde beställa drycker.. typ.
Egen dj hade de med.. asnice! Varför finns inte såna ställen här i sverige?
Sjukt läcker toalett hade de med ..
P1060149
(Orange och rostfritt .. läääääckert!)

Så vi sätter oss där o Aleks och Niklas beställer in varsin Vaniljmilkshake och vi tar in varsinn Lonkero.
Inga baktankar där inte .. eeeeeeller?
Som de sanna Svenskar vi är så fyller vi självklart på glasen med vår taxfreesprit när ingen ser på, hehe. Förfest fixad!

Sen vart det fest .. å jävlar vad kul det var!


(kolla in mina bilder från festen!)
Det var hellyckat .. Dash Berlin var asgrym och jag får inte glömma Jarkko, han lirade jävligt tajt! Och han stördes inte av de där fulla finnarna som stod och gormade "Seven nation army"-plågan .. inte ett dugg. Proffsigt!

Efter festen så hamnar vi på terminalen, i hopp om att vi skulle fått vara inomhus där och vänta på att båten skulle komma in 3 timmar senare.
Meeeen .. det var den inte.
Sååå vi sätter oss och jag visar det sanslöst skadade avsnittet av SouthPark där Stans pappa får testikelcancer ..

Hysteriskt kul!

Dessvärre så skulle ju inte batteriet i min dator hålla så pass länge, så .. av nån anledning så hittar Aleks ett vägguttag.
Och en låda..
Och en kontorsstol..

Så vi gör om det lite och helt plötsligt så sitter vi och kollar på Southpark i kylan.
P1060152
(epic)

När vi sen väl får komma in på terminalen upptäcker vi att det förmodligen är nån form av afterski-kryssning, för det tar 10 minuter så är hela terminalen full av ungdomar i skidkläder.. haha.
Men vi var rätt trötta..
P1060154

Det sista vi gör innan vi får gå på båten är att vi säger hej till Heléns kollega Emilia.
Emilia har en talang som jag måste få se henne utföra nångång.

Hon kan göra motorbåten på sig själv.

Epic.

P1060155

Well.
Vi kom hem tillslut, båtturen över gick bra, många skratt blev det!

När jag kom hem till min lägenhet så svidade jag om och gjorde något så hardcore som att tvätta.
Vilket rock´n´roll liv man lever!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010