Jag och min iPhone

Yes .. detta kommer bli ett iPhone-inlägg, dock inte som andra som skriver spaltmetrar om allt skit de lägger in på den och bara måste berätta för folk om.. Ja, jag menar dig Jenny!

Nej, jag har inte köpt en själv. Jag har fått den från jobbet, men, det har ju gett mig möjligheten att faktiskt utvärdera den, ordentligt.

Hittils har jag hittat lite få saker som jag stör mig på, typ som det att jag måste regga mitt VISA-kort för att kunna använda den, installera iTunes på min dator mot min vilja för att ens kunna starta den och .. ja .. klippa sönder sim-kortet för att ens kunna få i det.
Men, det där är så vanliga saker så det är inget konstigt längre. Alla accepterar det. Wohoptiidooo .. suckers!

En annan sak jag stör mig på är att den är helt identisk både på fram och baksidan.. men mer om det senare!

Nåja, till det jag skulle skriva om:
Såhär såg det ut när jag packade upp telefonen:


(Från vänster till höger, ner ett steg och sen tillbaka till vänster)
1. Paketet, snyggt, litet (7,5x13cm ungefär) och stilrent.
2. Telefonen överst, som det ska vara
3. Lyfter på telefonen så hittar vi ett fack
4. I facket ligger en laddare och en usb-kabel, och under facklocket en folder


Vi kollar vad som ligger i foldern!
1. Designed by Apple in California.. trevligt!
2. Det lilla verktyget som är till för att få loss simkortshållaren på sidan av telefonen, komplett med instruktioner o allt.
3. Bruksanvisning på Svenska
4. Bruksanvisning på Finska


Och .. det jag tänkte komma till:

KLISTERMÄRKEN!??!?!!!

Varför i helvete skickar de med klistermärken?!
Bara där sjönk all min förväntan som byggts upp då jag öppnade paketet och finner dessa snyggt förpackade prylar, industridesign när den är som bäst, kanske till och med?
Men klistermärken? Sånt trodde jag de slutade skicka med när det sista inspelningsbara kassettbandet såldes.

Så .. då är frågan vad de är till för.
Ska jag klistra på dem på andra produkter så de blir Apple, och därmed få högre status?
Eller ska jag kanske sätta dem nånstans för att liva upp stämningen?

Jag överlåter beslutet till er, mina trogna läsare!
(Kul föressten att se att jag fortfarande har 60+ läsare om dagen trots att bloggen legat nere i över 10 månader).


4 kommentarer:

  1. oljo

    Sätt ett av dom på Nikos rygg. Alla Apple-produkter har ju äpplet på ryggen, och han är ju så mycket Apple så han borde kallas iNiko. ;)

     
  2. Gis

    Klistermärkena är till MIG. Ge mig dem.

     
  3. Jennysen

    Hahaha! Vet inte om du är ironisk eller inte med din lilla pik mot mig. Men jag tar inte åt mig! ;)
    Störs man så fruktansvärt av vad jag gör så kan man låta bli att läsa överhuvudtaget! :P

     
  4. Patric

    Puss på dig Jenny! :D

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010