Utflykt..

Var på en liten utflykt idag efter jobbet, som jag egentligen skulle gjort i lördags, men mjo.. de blev ju inte så..
Iallafall åkte en sväng till den nyöppnade gallerian, Bo:x, som enbart är inriktad mot heminredning och ligger i Kungens Kurva.
Kan säga som så att jag inte kommer åka dit igen, sämre jäkla skit får man leta efter:

Små butiker med litet urval och höga priser.
Och inget vidare snyggt heller, inte för det priset iaf!
Där fanns bland annat Boconcept, hem interiör, indoori och hifi-klubben (!?).

Åkte vidare mot Mio i Heiron City, men det tog en stund att kommma ut ur de där jävla parkeringsgaraget i anslutning till Bo:x, det är så logiskt uppbyggt att de inte satt upp några skyltar, dessutom har de SKITTRÅNGA passager och har man en lång bil så går det nog fan inte köra där inne, hade ju problem med min hest civic.

Men, borta på Mio sjönk inspirationen ännu mer.. blä!
Så .. det blev en sväng till Ikea, där jag faktiskt hittade ett soffbord, tekanna och lite delar till min Spaceinvader som jag tänkte få klar nu.

Såå, nån tusenlapp senare så har jag monterat ihop bordet, fått hem 97% av Thrillogy-bilderna från Camilla och ätit, å allt innan 21 :)

I övrigt så börjar folk säga till mig att jag ser ut att må bättre än tidigare, att jag måste gjort något den senaste tiden som fått mig att bli den där Patric igen.
Kul att höra, för det känns bättre i mig.
Dessvärre har det ju kostat.. en förmögenhet.

Vilket får mig till en annan sak jag först nu reflekterade över:

Vänner

När jag körde hem från Linköping sent i lördagskväll fick jag ett sms, helt oväntat.
Det var ifrån en av mina äldsta och bästasteste vänner, Stoffe.
Han undrade hur jag mådde, kort och gott.
DÅ hade jag inte sagt till honom vad som hänt och han var också ganska ouppdaterad på hur jag mådde.
Men, han messade mig en enda liten fråga, och det betydde så jävla mycket för mig att man har vänner som bryr sig, även om man inte ägnat dem så mycket tid sen jag flydde upp till Stockholm.
Vänner för mig betyder mycket, särskillt då jag tidigare verkligen varit rädd för att vara ensam, jag hatade ensamheten, har alltid varit ensam under min skoltid och uppväxt.
Men nu på senare år har jag kommit fram till att det inte är så farligt att vara ensam, man får tid till reflektioner och att göra sånt man faktiskt inte behöver att någon annan ska anpassa sig efter.
Att man har vänner som man kan lita på, innebär även att vännerna ska kunna lita på dig som person. Den lilla grupp människor på kanske 15-20 pers som jag anser vara mina absolut närmaste vänner vet för det mesta allt om mig, de ser på mig när något är fel och de reagerar.

Så, utan mina vänner är jag egentligen ingenting.
Ett par vänliga ord från nån av dem kan göra hela min dag!

Det är därför jag värdesätter vänner över förhållanden.. det är inte många som förstår det.. men vet man vem jag är, så vet man varför.


8 kommentarer:

  1. Anonym

    Du är en bra vän - och man får de vänner man förtjänar. Det är inte svårt att vara en god vän till dig.

    ...men man KAN vara ensam... tillsammans med någon annan oxå ;)

     
  2. SvartSmurfen

    Jag förstår dig, mer än du kan tro...

    ...och det kostar inte mer än du låter det kosta.

     
  3. Anonym

    Jag hoppas att jag tillhör en av de där vännerna som betyder mkt för dig. Har mått dåligt av att se dig må dåligt senaste tiden. Jag hoppas du känner dig bättre ohch bättre. Du är en toppenvän!

     
  4. Unknown

    Du verkar så vilsen och bortirrad i livets labyrint.
    "Den där Patric" klingar väl inte så väl i mina öron, han verkade mest dricka alldeles för mycket sprit och festa bort ångesten istället för att ta tag i den, som det såg ut från mitt håll.

    Var snäll och var inte tyst för länge, det finns en mycket ledsen och sårad tjej som nog kan behöva en och annan förklaring, precis som jag kan gissa att du behöver förklara för dig själv.

     
  5. Patric

    Anne.. så det passar att bry sig om din syster nu.

    Öppna ögonen så ser du både det ena och andra du kanske inte väntat dig.

     
  6. Anonym

    Jag kanske inte är din närmsta vän men du är en betydelsefull person för mej iaf i vännerskaran. Har bara gott om dej. Stor kram!

     
  7. Unknown

    Det är mycket vi inte vet om varandra Patric.
    Tror väl att första intrycket och vidare intryck vi gett varandra inte varit de bästa.

    Har alltid brytt mig om min syster, för det mesta, fram tills nu, har hon gått före mitt eget bästa. Nu försöker jag hitta en ny väg, där även jag kan må bra i relationen.

    Kommentaren handlade mer om att jag bryr mig om dig och det lilla jag har sett och fått veta. Sanningen sitter jag inte på, har jag aldrig trott.
    Hoppas du kan fortsätta ta hand om dig.

     
  8. Anonym

    brushan... vet att jag suger på att höra av mig när man kanske borde... dyker in här.. läser lite å får lite dåligt samvete... så hoppas att du inte känner dig bortglömd... hur är allt gubben??? hör av dig om du tycker d behövs ;) puss

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010