Hoppsan sa...

Jag kollade snabbt upp lite på nätet på hur mycket jag skulle kunna begära för mina högtalare som jag ska sälja.

Det är ett par Acoustic Energy AE1 mk1 White med tillverkningsnummer #44 och #52 av totalt 250 tillverkade.
De har ett specialgjutet högtalarställ lackat i samma färg, original, som ingår..

Läste på ett forum att det var nån som precis köpt sina och kallade det ett kap: £1700 .. 1700 PUND!!
För ett par högtalare som är 23 år gamla!
Dock var det utan ställen :)

Problemet med mina är att de är sönder, båda elementen har en söndervittrad gummipackning som gör att priset kanske sjunker lite, men de funkar fortfarande, om än med lite begränsad kvalité.

Så .. frågan är om man ska satsa på att laga dem, eller sälja dem till nån som verkligen vill ha dem.

Vad säger ni?
Jag hade ju behövt pengarna, så att säga.
(Postar en bild på dem när jag kommer hem ;))

Nu kanske ni undrar hur dem gick sönder, hehe..
Det är iofs vanligt att de där gummibussningarna spricker då de blir äldre, men en bidragande orsak kan kanske vara nån av mina kareoke-kvällar hemma i växjö .. erhm.


3 kommentarer:

  1. SvartSmurfen

    Ojoj, du erkänner ju nästan här... =P

     
  2. Anonym

    Om dem funkar så behöver du väl inte byta? :) men så gillar du ju prylar också ^^

     
  3. Anonym

    Brustna gummibussningar fixas lätt med gaffatejp, tro mig, jag har ett par som är äldre än dina som funkar utmärkt sedan jag gaffat hela ringen. =D
    Nä, men du tjänar förmodligen på att byta ut dom om du vill ha ett högre pris. Se bara till att det inte är några skitelement du sätter i.

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010