Varför får inte jag ha en dag då jag mår dåligt?



Varför måste alla andra skrika högre på uppmärksamhet?

Varför kan inte jag få en dag då nån kan tycka synd om mig, klappa mig på huvudet och säga att det är bra, släpp ut det.
Varför blir alla förbannade på MIG för att jag inte svarar, ställer upp eller något annat, just för att det är en dag då jag bara vill .. försvinna?

Jag vill bara försvinna.. men istället försöker jag tänka mig en bättre stund, någongång då jag varit lycklig och kännt att livet verkligen är så där filmiskt perfekt, precis som på filmer.. erhm.
Men det enda som dyker upp är brustna hjärtan, lögner, svek och ett ständigt alkoholbruk för att dämpa fallet.

På något sätt har jag fått rollen som den som alltid ska finnas där, i den här konsitiga filmen kallad livet.
Men vem finns för mig?
Vart är alla mina rosor, kramar och vänliga ord som jag gett till er, när får jag dem tillbaka?
Varför ger man alltid mer än man får tillbaka?




Men det är lungt.. fortsätt ni sparka på mig, jag har slutat bry mig.


7 kommentarer:

  1. Anonym

    Det är väl klart att du också får må dåligt, alla har vi våra bra och dåliga dagar. Men att folk kommer till dig är nog för att de vet att du är en person som lyssnar, en person som ställer upp i vått och torrt, en person som alltid finns där. Tyvärr så är de väl också det som gör att du får ta så mycke skit, och att folk utnyttjar dig för den du är. För det är de som är snälla och omtänksamma som ofta blir trampade på.
    Men du ska veta att det finns människor i din närhet som ställer upp för dig också, och som alltid kommer att finnas där för dig när du än behöver det :)

     
  2. SvartSmurfen

    Som tidigare talare sa.

    Det finns dem som ställer upp för dig när du behöver det.
    Om du låter dem... =)
    Det finns dem som lyssnar på dig, utan ett ord om det är de du vill ha.
    De som skulle stoppa undan att man själv mår dåligt för att lyssna till dig...
    Som bryr sig om hur DU mår, hur DU har det och vill att DU ska må bra...

    Om du låter mig finnas så vet du var jag är...

    *kram*

     
  3. Anonym

    För att det inte blir bättre av att tycka synd om sig själv. Endast du kan förbättra eller förändra din situation. Sen är det så, vissa dagar är livet skit. Men du har i alla fall en skit bra blogg, är snygg, smart och super kul!
    Sätt gränser och bestäm dig för hur du vill leva ditt liv och vilka människor som ger dig mer än de suger ut. Energislukare finns det gott om...

     
  4. Anonym

    Hej Patrik , Livet är en berg och dalbana och man mår sämre om man dricker, nu försöker jag gå ut och ha kul utan att dricka för det är när man blir bakis som de onda tankarna kommer , och då när man kanske e för bakis för o orka plugga. .. Vi ses på kryssen :) Jag dansar (A)LLID nykter ska göra på kryssen :) Kram Åsa

     
  5. enokändtjejsdagbok

    Hej Patrik , Livet är en berg och dalbana och man mår sämre om man dricker, nu försöker jag gå ut och ha kul utan att dricka för det är när man blir bakis som de onda tankarna kommer , och då när man kanske e för bakis för o orka plugga. .. Vi ses på kryssen :) Jag dansar (A)LLID nykter ska göra på kryssen :) Kram Åsa

     
  6. Anonym

    Nu är du väldigt orättvis.

    Du VET vilka som finns där för dig, som skulle släppa allt och komma till dig, lyssna kramas trösta eller bara sitta tyst brevid, på momangen - även om det är mitt i natten.

    Jag blir ledsen och besviken om du inte har förstått att det är så.

     
  7. Anonym

    stor, stor, varm styrkekram... <3

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010