Tele2 och deras fantastiska priser

For my blog

Jo, jag har ett Tele2 abbonemang sen ungefär ett år tillbaka (har haft Europolitan, Vodafone och Telenor fram tills jag bytte).

Tele2-abbonemanget har varit sjukt billigt, fram tills för två månader sen, då jag helt plötsligt började få räkningar på 1700kr (!).
Det upprepade sig månaden efter och den stora skurken var mobil-surf.

Tele2 har vett att ta betalt för att jag ska kunna surfa mobilt: 15kr/MB (!)
Även om jag surfar med Opera mini, så hade jag ändå hamnat på 68mb i månaden, det är fan stört.
Så, jag kikade lite vad de har för paketpriser och hittar därmed Tele2 MobilSurf mini som kostar 29kr/månaden. I det så ingår 200mb och efter det kostar det 1:69kr/MB.

Vänta nu.. 1:69kr/MB?
Det skiljer alltså nära 13kr/MB om du tecknar ett tillvalsavtal?!

Hur fan kan det vara möjligt?

Jag beställde iallafall det paketet, även om jag vet att jag kommer gå över den där gränsen (särskillt sen jag skaffade e-buddy som jag letat efter så länge), så kommer det bli betydligt billigare än tidigare.

Galet stört att de kan göra så!?

Det jag stör mig på är att jag är övertygad om att de höjt priserna skitmycket senaste året, för när jag hade Telenor surfade jag skitmycket och det kostade knappt någonting.

Jäkla i-landsproblem, men helt allvarligt, jag skiter faktiskt i barnen i Afrika..


1 kommentarer:

  1. ColinZeal

    Tele2 är AS. Glad att jag sen en vecka tillbaka kör Telia. T o m dom är bättre. Och jag har en iPhone att surfa med.. Mycket smidigare, snabbare och billigare. Hade jämt 1000kr per månad tack vare surfpriserna.

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010