Beslutet..

Jag har, ända sedan i juni då jag blev uppsagd från jobbet, funderat på mitt liv.
På hurvida det var ett bra beslut eller inte att flytta hit till stockholm eller inte.

Inte förrens efter den gångna helgen så har jag kunnat bli klok på vad det är som möjligtvis kan hålla kvar mig.
Just för tillfället så kan jag ärligt säga att jag inte har något som faktiskt gör att jag känner att jag vill stanna här.
Visst, det kanske är en enkel utväg, men tänk lite på det, jag har inget jobb, jag vantrivs med min situation med mitt privatliv och jag har ingen som helst kontroll på något längre.

Så.. I veckan kommer jag ta beslutet om jag ska stanna eller inte.

Se det här som en indikation på hur allvarlig min situation är, jag är bankrutt och sitter med ett lån på 1.7 miljoner och om 30 dagar är allt helkört..


4 kommentarer:

  1. SvartSmurfen

    Jag hoppas du blir kvar här ... men jag vill att du ska må bra framför allt...

    Dock skulle det bli väldigt tomt utan dig..

     
  2. Unknown

    Ta det beslut som gynnar dig själv absolut mest säger jag. Hoppas du får rätsida på tillvaron snart!

     
  3. Maria

    Gör det som känns rätt, du kan alltid flytta tillbaka igen senare om du skulle ångra dig... beslutet behöver inte vara för alltid:)!

    Du får gärna komma söderut;)!

     
  4. Unknown

    Du ringde en vän en gång och frågade om det var rätt att ta jobbet i Sthlm. Då fick du svaret att du kan alltid ta jobbet och om det inte funkar kan du flytta hem igen. Samma sak gäller nu fast det omvända. Känner du att du inte vet och känner att du behöver lite omväxling kan du ju alltid flytta ner till oss igen. Du kan ju alltid återvända igen till Sthlm. Vet att du gillar Sthlm men Sthlm kan man behöva en paus från ibland med. Får du inget jobb där sök här igen och ta och fundera på hur du vill ha det. Då det ekonomiskt är billigare att bo här slipper man mycket av den stressen de stora lånet gett dig.
    Du kan ju exempelvis försöka hyra ut lägenheten i Sthlm i andra hand medans du funderar.
    Men hade jag varit dig hade jag kollat upp båda möjligheterna att sälja och möjligheten att hyra ut. Skulle du få ut 1.7 för den nu hade jag nog ändå sålt den om det hade varit jag. Flyttar du upp igen om ett par år kan du köpa ny då.

    Du vet att du är saknad här nere och vore kul om du kom tillbaks ett par år!
    Som jag sa. Du kan alltid flytta upp igen.
    ;)

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010