Strömmingskungen

.. alltså .. jag fattar inte poängen!

Inatt när jag åkte hem med tuben så kom det helt plötsligt några å satte sig vid mig (wow, mänsklig kontakt på tunnelbanan!) ..
Det var en blond tjej och två killar.
Tjejen satte sig brevid mig, varpå den ena kille var väldigt snabb med att sätta henne på motsatt sida, mittemot mig.

Sen började han på med sin ragg-teknik.

Okej, han hade fattat att hon var från skåne, sure.
Men .. han fortsatte i stilen, kom till oss, vi bor i stan (på tuben FRÅN centralen alltså) .. vi är stockholmare, kan du säga det.. (så upprepade han en massa jobbia "r"-ord).

Hon blir mer och mer frånstötande ..
Då kör han denna:

Viskar till sin kompis:
- Du, hur var det nu, var det dill, sill eller fisk .. vad var det?
- Strömming ...
- Aha, just det (vänder sig till tjejen) Du, vet du grejen om Strömmingskungen?
Hon: - Nej, vad då?
Han: - vi ska av nästa station, ska du med eller?
Hon: - ....
Han: - Jo komigen, du är ju söt å allt!
Hon: - ...
Han: - Äh, du är ju ändå skåning .. vad gör du där nere, pluggar du eller?
(Vänta nu, en skåning i stockholm som pluggar i skåne .. w t f .. komigen, så tröga är ni stockholmare väl ändå inte?)
Hon: - ... (sneglar på mig när hon upptäcker att jag kväver en skrattsalva)
Han: - Äh, kom nu, följ med här! Kan du säga HÄR?
Hon: - ...

Haha..
Bästa!

Sen när de hoppade av vid S:t Eriksplan så var det fler som störde sig på honom, som verkligen drog med sig honom ut.
Jag tog tillfället i akt och brilljerade med min småländska (okej, jag erkänner, jag drog på EXTRA mycket).
Jag: Strömmingskungen?
Hon: HAHAHAHHAHA
Jag såg att du försökte hålla dig iallafall!
(plockar upp mobilen och ringer, jag i min tur plockar upp min och passar på att poke:a Tina).
Hon (i telefon): - Du, jag var precis med om det sjukaste .. jag berättar mer sen, hej!
Jag: Men .. jag fattar inte .. strömmingskungen?
Varför berättade han inte hela historien, nu måste jag ju hem och googla det ;)
Hon: Ja, googla det.. det ska jag göra!
Du är inte heller härifrån va?
Jag: Nej, jag är smålänning, växjötrakten typ...
Hon: Okej, ja jag är från norra skåne ..
Jag: Sweet .. jag måste av här!
Hon: okej :(



Bästa fylletuben någonsin, nästan som när jag upptäckte Tvillingarna i våras och också lyckades pricka in en smålänning.
Vi tar över!

Passa er!


MUHAHAHA!

(Det bästa är om hon nu googlar strömmingskungen och hittar detta blogginlägget .. pluspoäng Patte)!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010