Torsdag 21/8 2008

När jag kom hem idag så hann jag bara vara hemma en timma innan elen dog här.
Först trodde jag att det bara var lägenheten, men konstaterade ganska snart att det var lite större än så.. hela huset var mörkt.
Gick ut på gatan.. hela kvarteret var mörkt!

Cooolt, tänkte jag och gick å hämtade kameran.

Sen när jag kom in igen så tänkte jag att jag kunde ju passa på att städa lägenheten eller något nu när datorn inte funkade.. men ja.. de var ju lätt! :P


När strömmen sen väl kom tillbaka så satte jag igång och började kolla om bandaren jag lånat av JuLLLe till min c128 och spolade tillbaka kassettbandet, bytte till C64-läge, skrev LOAD "r,dangerous".. Sen var jag fast.. haha!

Men.. till det som blev en obehaglig överaskning när jag kollade igenom kodhäftet, nämnligen följande bild.
Jag mindes det som igår, trots att det är nästan 18 år sen den skrevs.
Jag fick en tanke..

Jag måste träffa min pappa..


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010