Jag läser om..



.. prästen som sexmobbat kvinnor på den kristna kontaktsidan 7ehimlen.

Jag citerar Smålandsposten:


På kvällarna chattade prästen med kvinnor på den kristna kontaktsajten 7Ehimlen.
"Jag tror inte du har något mos i vecket", skrev han bland annat till en kontaktsökande kvinna.
– Idiotiskt, säger han själv i dag.

Okej .. Vi läser vidare:
Delar av chatten som han har haft med olika kvinnor är kopierade och ingår i kollegernas anmälan.
Några exempel:
"Du ser ju ut som skäggiga damen. Har du löständer eller har du opererat käken"
"...du ser ju helt missbildad ut. Sitter du i rullstoleller?"
"Jättetråkig ser du ut. Du får nog köpa sex."
I flera kommentarer anspelar han på sex på ett sätt som hans kolleger anser är stötande.
Prästen är i dag mycket ångerfull och förklarar sitt språk med att han varit berusad när han gått in på tjatten och kommenterat de som han träffat där.
– Det är dumt och beklagligt och ynkligt alltihop, säger han till Smålandsposten.


Okej, fine .. det var ju trevliga uppvaktanden, men vad kan dethär bero på?
Vi läser vidare:


Citaten som är hämtade från 7Ehimlen är skriva förra sommaren. Prästen säger att han då var utarbetad och hade svårt att slappna av och sova. Därför blev det en hel del vin på kvällarna och det var då, alltid på sin fritid och på sin egen dator, som han gick in på kontaktsajten.
Det är slut med det nu.


Ahaaa.. lite för mycket vin?
"- Undrar om han välsignade det först?" Var den första tanken jag fick.

Men .. ja, säger vad man vill, jag tycker iallafall att detta verkar vara en man som har humorn på topp!
Inte ens jag skulle kunna säga en sån sak till nån, oavsett om jag var full eller inte.

Däremot har jag ju vänner som spottat ur sig en hel del odödliga kommentarer:
"Sug Sperma HorJävel!" och "Bara för att du är ful ska du inte tro att du kommer undan!" är två favoriter.
Den första är även kallad SSHJ:n och är ett välbekant uttryck i min riddarkrets ;)

Sen .. erhm .. en kontaktsida för kristna?
Som heter 7e himlen?

ÄR det bara jag som får associationer till det gamla tv-programmet 7:th Heaven och den förtjusande Pastor Camden och hans sjukt perfekta familj (och brutalläckra dotter Mary, spelad av Jessica Biel *dreglar lite och låter som Homer*.

Eller.. kanske om den underbara historien om den lilla byn Knutby för några år sen.

Btw, är inte min gamle vän Ola sjuuuuukt lik Helge Fossmo?


2 kommentarer:

  1. ColinZeal

    Nämen USCH!
    "Sug Sperma HorJävel!"

    ...så jävla roligt!
    :D

     
  2. Anonym

    Jag sa det på ett trevligt sätt :P
    eller kanske inte men det var hon värd :)

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010