Beröm

Flattr - How Flattr Works from Flattr on Vimeo.



Denhär tjänsten är så vacker .. tänk er att få betalt för det man skapar, utan att för den delen ha någon som säger hur den vill ha det?
Tänk att få beröm för det man gör.. vad vackert det hade varit!

Dessvärre .. lever vi i sverige, och svenskar kan inte ge beröm (groooov generalisering, men visst är det så att man inte kan unna någon annan lycka?)
Antar att det har med Jantelagen att göra, denna fantastiskt löjliga "lag" som verkligen format sverige till det land det är idag..
Jag har ett jättebra exempel: Min Gilla/dissa funktion här på bloggen.. Min blogg har 60-70 läsare om dagen och det är max 3-6 som trycker på den..
Herregud, hur svårt är det att klicka på en enkel jäkla knapp?
Nej, jag är övertygad om att det har att göra med Jantelagen.

Men .. den här tjänsten Flattr tror jag kommer slå stort, utomlands.
Det roliga är att det är en svenskutvecklad tjänst .. lite märkligt va?

Nej, ut med gamla värderingar och in med nya friska tankar och beteenden!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010