Vart får du din kreativitet från?

Jag fick den frågan häromdagen.

Blev lite paff faktiskt .. jag har ingen aning om vart jag får den ifrån, jag tycker ju själv inte att jag är särskillt kreativ.. utåt sett.

Men så började jag tänka lite på det: Jag är en idéspruta utan dess like.

Har jag bara någon som förvaltar idéerna så kan det gå hur långt som helst tror jag.. och det är rätt stora grejer på gång på jobbet nu.. heh.

Iallafall, personen som frågade frågade vad mina föräldrar gör, eftersom jag nu är sån så borde ju de vara nån form av konstnärer.. eller?
Inte riktigt va?
Snarare tvärtom.. det är väl de som satt stopp för min kreativitet .. eller försökt iallafall :P
Jag minns när jag berättade för mamma att jag skulle starta en vimmelsida (växjövimmel) så sa hon: "Men herregud, tänk på vad folk kommer säga om dig när du springer runt med en kamera på krogen..."
Erhm .. ett par månader senare så hade jag den populäraste vimmelsidan i stan (av tre ;)). Folk pratar fortfarande om den .. hah!
Jag tror starkt på att om man har en idé på en positiv förnyelse så ska man genomföra den.. Det var ju samma sak med bejbi .. det fanns jättemånga sidor som hade samma sak, men det jag gjorde var att satsa på kvalité, och fortsätta köra mitt race!
Fler joinade mig och nu, 2 år senare så är det en enorm succé! Det hade inte gått utan de som anslutit till skaran; Gis, Cam, Lars och Aleks.. tack! :)

Ja, mamma .. vad tänker folk egentligen? I don´t care! ;)
Kan inte alla sluta vara så svenska.. jag är så trött på det typiskt svenska beteendet, att man inte får sticka ut. Störtlöjligt!

Jag tror inte det har så mycket med ens bakgrund att göra heller iofs, en person som växer upp bland kreativa människor behöver ju inte nödvändigtvis bli det.
Och, jag ÄR jävligt kreativ .. det är bara det att jag håller inne med det mesta, även om en del sipprar ut.
Förhoppningsvis kommer ni se resultatet av en del av min kreativitet i en konferenslokal nära dig inom ett halvår.. typ.

Oj va jag svamlar .. eh .. ska nog sova, är lite övertrött här!
Natti!


1 kommentarer:

  1. ColinZeal.se

    "Kan inte alla sluta vara så svenska.. jag är så trött på det typiskt svenska beteendet, att man inte får sticka ut. Störtlöjligt!"

    AMEN to that!

     

Skicka en kommentar

 
 
Totalt antal besökare: | Antal besökare idag:
(c) Patric Franksson 2010